Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 1 oktober 2009

Ganska Svinkallt


Första oktober. Frost på Vespan. Ritar in ett GS för Gävle Scooters på framlyset och drar till jobbet. När jag kommer fram och tar av mig integralhjälmen, hänger av mig parkan och vänder blad i Scooterkalendern på kontoret ser jag att min kompis Ronnie fotat sig själv i likadan mundering! Jag tror t.o.m. att det är samma slags parka från Ben Sherman. Skillnaden är främst Ronnies grymma Lambretta och landskapet är lite annorlunda än det industriområde jag åker genom på väg till jobbet på stan. Lite Gotländskt. Det gillar jag.


Ungefär såhär såg det ut! Bilden i kalendern är fotad av Ronnie Gavelin.

Lyssna på: Joona Toivanen Trio "Morning Mist" (Frost, 2006)

2 kommentarer:

Ronnie sa...

Tackar för kredden! ;)
Fotot är taget vid ridouten under förra årets Eurolambretta - Hasslö, Blekinge alltså!

Men det är faktiskt inte jag på bilden. Parkasen ser dock ut att vara samma BS-parka som du och jag har, scootern är lite lik min och jag har en liknande hjälm så det skulle iofs kunna vara det...;)

Mikael Dunker sa...

WTF! Aj så fel man har ibland, men lite kul ändå! Jag var hundra på att du kört med remoten till D80:n :-)