Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 14 oktober 2009

Vespa Club Gävle


Ola Gustafsson i Gävle Scooters har berättat för mig att det tidigare fanns en Vespaklubb i Gävle, som var väldigt aktiv på 70-talet. Vi har undrat hur sjutton vi ska få tag i någon som kan berätta mer om denna tid och som av en händelse fick jag nyligen veta att en kvinna på mitt jobb var med när det begav sig. Guld! Nu har jag i alla fall nåt att utgå ifrån. Kanske går det att få loss någon bild också, man kan ju alltid hoppas.

Så kom det ett mail från Patrik Hammarsten, "arkivansvarig" för Svenska Scooterklubben, som rotat fram en logga! Gryyyymt läckert! Om nån läser detta och vet nåt om loggan och klubben förstås, tveka inte att kontakta mig. Att kunna lägga fler bitar i Gävles scooterpussel skulle vara skitkul!

Lyssna på: Of Montreal "Knight Rider" (The Sunlandic Twins, 2005)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Appropå något helt annat..hur kommer man till Gråberget, som du skrev om tidigare? /Britt

Mikael Dunker sa...

Från Bönavägen, framme vid Bönan, tar man Utvalnäsvägen ca 1 km och vid busshållplats Grubban går en väg på höger sida upp till Gråberget. Sök på t.ex. Eniro eller Hittas kartor så ser du. Gråberget ska vara utmärkt på kartan.

Det är en jättefin plats, åk dit en seneftermiddag när solen sänker sig över Gävle. Du kommer gilla det!

Mvh
Micke