Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 2 augusti 2010

Destination Diner

Ronny, Chrille och Clara hängde med på en road trip i eftermiddagssolen – förbi kohagar, gårdsbutiker och lockande loppisskyltar. Vi behövde några mil i sadeln och tog sikte på Diner Café i Kappelshamn, ett ställe jag spanat in tidigare men aldrig stannat vid. Utflykten dokumenterades med snygg-appen ShakeItPhoto till iFånen. Man blir rörd av hur fina bilder det blir.







Gotland är bra på närodlat. Ronny lägger labbarna på Ungesmiss KRAV-potatis. Och pengar i lådan.

Jag kör med Le Specs och Bandithjälm – årets combo.




Kort efter att vi parkerat fyllde de italienska inkastarna i form av Vespa LX, Sprint och PX caféets uteservering till sista plats.

Gottbergarna väntar på milkshake, latte och varsin "monk" :-)

Själv tog jag en bagel och hallon/blåbär-smoothie. Kriminellt god.

Supernöjda växlade vi 149:an mot ett lägre nummer och åkte hem med vinden i ryggen och breda leenden på läpparna :-D

Lyssna på: Sam Cooke "Shake" (Single, 1964)

3 kommentarer:

Chrille sa...

Snyggt!

KBT172 sa...

Tjenare,

Kul att ni kom ut i det vackra samt att du lägger upp infernaliskt frestande fikabilder som skapar svårkontrollerade begär...

På Vespa fronten har det införskaffats en slagsskruvmejsel för att kunna få loss defekt CDI box...bah! Påminn mig att skaffa en modern "mekfri" Vespa nästa gång!

För de som är begåvande med spotify kan följande Vespa rekommendation ges:

http://open.spotify.com/track/5xAN4TRrGFNdWCYJn5BQsh

Inledningen låter skumt likt en motorgräsklippare....enjoy!

Mikael Dunker sa...

Tackar Chrille!

Vad roligt med musiken, tack Dan! Sorry för frestande bilder ;-) Hur går det med mekandet, nåt nytt på fronten eller sitter den fortfarande fast?

Själv går jag alltjämt i gammel-Vespa-tankar. Men varje gång LX:en rullar ut på vägarna är dom tankarna som bortblåsta. Jag älskar verkligen min Vespa. Kommer bli svårt att byta den mot en annan tror jag, så den borde nog få stanna kvar om jag skaffar en ytterligare.

Idag har vi ostadigt väder och i kväll är det träff på glassbaren. Vi får se om det blir promenad eller scootertur dit!

Allt gott,
Micke