Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

tisdag 3 augusti 2010

Spanat: scootersaker

8' reservhjul, Hamra. En av alla scootersaker som man kan hitta under en dagsutflykt på Gotland. Hjulet finns kvar om någon är sugen. Säljs i prylboden vid Hamra Krog.

Vespaväska, Visby. Adelsgatan, pris okänt. Fönstershoppa är gratis.

Modsväska, Visby. Samma butik som ovan.

Esso-prylar, Burgsvik. Klistermärke med gubbe för 20 pix och nån tia till för de större märkena. Ni kan inte missa stället – Hanséns gamla Esso-station får numera agera klädbutik men skylten är kvar på taket. Eller en modern, likvärdig iallafall. I en bod intill stationen säljs köksrelaterade prylar och annat smått och gott.

Tigerjacka, Hemse. Ulrika tyckte jag skulle ha den i vinter när jag kör Vespa och köpte den till mig för – håll i er – 45 kronor på RödaKorset! Omtänksam, som vanligt. Vilken fantastisk fru jag har!

Lyssna på: The Divine Comedy "I Like" (Bang Goes The Knighthood, 2010)

3 kommentarer:

Ronnie sa...

Du...det där reservhjulet med pakethållare - det måste väl vara till en V50? Vad kostade det och skulle du kunna tänka dig att agera ombud i så fall? Har en Blacksmiths-kollega som nog skulle vara MYCKET intresserad av det om det finns kvar! :)

Mikael Dunker sa...

Tjenixen! Ryktet säger att dom ska ha en tusenlapp för den och att den ligger på Blocket, men jag hittar den inte. Borta redan?!? Ring stället och kolla om den är kvar tycker jag 0498-499181. Kanske kan dom lägga den på lådan åt er? Det borde ju funka.

Ronnie sa...

Låter som ett vettigt tips. Skall göra så!