Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 5 augusti 2010

Scooterträff på glassbaren


Njaaa ... det var väl inte såhär det var tänkt. Min fick stå kvar i garaget, men egentligen fattar jag inte logiken själv. Det tar ju längre tid att åka till glassbaren på tvåhjulingen utan motor.

Förutom Ronny, Marlen och Chrille höll sig klubbens medlemmar hemma denna regniga kväll, men Gotlandssemestrande solstrålarna Eva och Markus från Helsingborg hade kört sin Vespa 250 GTV från Fårö till Visby för att träffa oss – sånt gillar vi! Glassbägaren med italiensk choklad, pannacotta och limoncello smakade extra gott till parets roliga berättelser och erfarenheter från sina scooterresor.

Nya uppslag till Scooteristen och andra fräscha arrangemangsidéer kommer alltid när fram man träffas över en scooterfika! Så jag är glad att jag tog mig ner till hamnen, om än med en hoj som måste trampas. Hem också.

Lyssna på: Primal Scream "Come Together" (Screamadelica, 1991)

Inga kommentarer: