Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 7 april 2011

Night Rideout


Idag har det blåst helt vansinnigt. Johans Vespa fick sin första skada när någons cykel repat sidokåpan i ett fall. Självklart har ingen gett sig till känna, så det blir lackstiftet för hans del också. Finns att köpa på Vespa Service bland annat. När dagen övergått i kväll var stormen som bortblåst, så vi tog en sväng i mörkret. Och lite bilder i det stämningsfulla ljuset.






Foto: Johan Anderung


Jag provkörde Johans S en kort strecka och den kändes lite annorlunda trots att den bygger på samma grund som min LX. Styret är lika högt, men eftersom framlampan är kvadratisk och har en annan vinkel, upplevde jag att scootern var lägre. Sadeln är som bekant anpassad för en person och man sitter längre fram, närmare benskölden, kanske påverkar det intrycket. Vi tyckte båda att Vespa S hade en något smäckrare känsla och att LX:n var mer robust på nåt vis. Intressant sånt där!

Lyssna på: School Of Seven Bells "Windstorm" (Disconnect From Desire, 2010)

3 kommentarer:

Björn. sa...

Härliga bilder, come al solito! :-)

Trist det där med reporna, men, behövs verkligen lackstift? "-Går det inte att skrapa upp lite av färgen från marken?" Skämt åsido, härlig orange färgton i de flesta bilderna där.

Forza Roma!

Björn.

Mikael Dunker sa...

Tackar Björn, precis som vanligt!

Nja, repan bör väl åtgärdas så det inte blir rostbildning, även om den inte skulle synas (men däremot märkas efter ett tag förstås)!

Juve, Juve, ljuvliga Juve! Jag har heja på dom sen jag var nio år, de svartvita ränderna går inte ur :-)

Fredrik sa...

Fina bilder. Trist med repan på kåpan. Själv lyckades jag välta min Vespa inne i garaget bara efter några veckor. Kromlisten på skölden fick sig en knäck. Det är ju surt, men man måste nästan räkna med en skada förr eller senare.