Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

torsdag 1 september 2011

Brogues


Hösten kickar in, första september idag. Vackraste årstiden, nyekiperad. Ulrika har köpt ett par halvhöga brogues från Ben Sherman åt mig. Jag ville först inte ha ett par sådana, ska erkännas. Har aldrig gått igång på utseendet, nästan för fina är dom. The Gents Club stod det på kartongen, känner inte heller igen mig i det epitetet. Men det ska också erkännas att jag tycker dom är galet fina. Färgen. Färgen! Tur att andra har bättre koll, och att jag kan ändra mig.


Det som utmärker brogues är tåhättan formad som ett W.


Foto: Roffe Jansson
Sommarjackorna hänger allt oftare kvar på kroken när det blir dags att åka LX. Min parka, med vinterfoder, värmer skönt och ryggskyddet får plats utan problem.


Foto: Roffe Jansson
En minst sagt mörk himmel hotar. Bästa att dra, innan fåfängans syndaflod sköljer över. Vill man vara fin, är det stor chans att man får ... tänka om och dra på sig ett regnställ, istället. Och det är ju inget en scooterist känner för. Hej!

Lyssna på: A Tribe Called Quest "Can I Kick It?" (Peoples' Instinctive Travels & The Paths Of Rhythm, 1990)

Inga kommentarer: