Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

lördag 3 september 2011

Om en skön dag


Jag skulle bara åka och köpa mat åt hundarna, fick ett infall på hemvägen och svängde av från den och ut mot Alborga. Det är fina vägar där och skönt väder, tänkte jag. Bråttom hade jag inte heller. Svängde av ännu en gång och hamnade på mindre grusvägar och körde och körde.

Till slut visste jag inte vart jag befann mig – plockade upp telefonen och kollade GPS:en. Vette fasiken om det stämde, för det kändes inte som att kartan visade rätt. Men jag fick se många mysiga små stugor och från en veranda vinkade två äldre damer som satt i solen och såg ut att det det väldigt bra.

Jag kände mig glad över att stugorna var kvar i sitt originalutförande, till det yttre i alla fall. Inte ännu ett stugområde som förvandlats till stora villor med alla möjliga bekvämligheter, som i sin tur skapar en massa jobb som måste utföras istället för att bara ta det lugnt när man är ledig. Upprymd av alla intryck vände jag på Vespan och körde hemåt igen, för att slappa. Det bästa man kan göra en härlig lördagsförmiddag!

Lyssna på: Taken By Trees "Lost And Found" (Open Field, 2007)

1 kommentar:

Minghetti sa...

Låter som en riktigt skön dag. Det är ren näring för själen.