Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

söndag 6 maj 2012

Lycklig ägare av Vespa Sprint

Direkt efter scooterpremiären körde jag hem och tog bilen för att åka på ett hemligt uppdrag. Jag hade lyckats att hålla tyst om att jag igår köpt min favoritscooter alla kategorier – en Vespa Sprint! Jag kände mig jättestolt som själv körde hem den på ett släp jag hyrt. Och ända sedan igår har jag haft fjärilar i magen och en stor oro att nån annan i scootersverige skulle ringa säljaren och bjuda ett högre pris. Men nu blev det inte så och Vespan hamnade i min ägo! Magnus Löf gav mig tipset och har även tagit bilden, tack Magnus! Och när jag tagit MC-kortet ser ni mig och Ulrika på Sprinten istället för LX:en.

Kvällen avslutades på bästa sätt: en underbar promenad med fru och hundar, en god vän kom förbi och käkade pizza med oss och på nyheterna får jag höra att Juventus vunnit italienska Serie A utan en enda förlust! Vilken superduperdag!!

Lyssna på: Bruce Springsteen "My Lucky Day" (Working On A Dream, 2009)

4 kommentarer:

Johan sa...

snajdig som tusan! Rätta lyktan också!
Stort grattis!!

Lars Winberg sa...

Grattis Micke!
Hoppas du snart fixar "lappen" också, så du får framföra skönheten. Lasse W

Chrille sa...

Äääääääääntligen Micke! LX i all ära men det här är på riktigt!!!!

Mikael Dunker sa...

Tack grabbar. Nu är det bara att jobba på ordentligt, helt klart!