Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

måndag 28 maj 2012

Mekarmåndag

Numera blir det lite annat att greja med på kvällarna! Jag har tagit bort benstödet och påbörjat ett arbete med bottenplattans undersida, som jag håller på att göra rent och ska avlägsna rost från. Sen ska den skyddas mot ny rostbildning och därefter målas i silverfärg. På bilden, som tagits av Magnus Löf, kan man se att undersidan just nu är svartmålad – färgen går även upp en bit på benskölden vilket inte är snyggt. Jag har också tvättat motorn och lite andra delar som var lite grisiga. Nästa gång ska jag slutföra arbetet och montera ett nytt benstöd som jag beställt. Det gamla må vara charmigt, men inte i så bra skick. Det här var en kul kväll, när jag hade tid att lära känna Sprinten lite bättre!

Inga kommentarer: