Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 16 maj 2012

Onsdagsträff: Gävle Bro

Idag är det tre år sedan Gävle Scooters hade sin första träff och därför räknas 16 maj 2009 som vår födelsedag. I morrn körs MCHK Gävleborgs rallyklassiker Valborundan och där kommer ett antal förare från Gävle Scooters att delta. Det kan ha varit anledningen till att många stannade hemma idag. Men vi hade hursomhelst onsdagsträff och jag, Magnus Löf, Anders Lagerqvist och Östen Andersson möttes på Slottstorget och bestämde oss för att köra till Gävle Bro och ta en fika där.

På Gävle Bro lyckades jag "tappa bort" bilen för ett litet tag sedan. Jag trodde helt enkelt att den blivit stulen, när jag i själva verket hade parkerat på andra sidan E4:an (det går att köra upp till restaurangen från både norr- och södergående riktning). Hjärnsläpp kallas det också! Den här gången stod mitt fordon "kvar", i tryggt sällskap :-) Från vänster: Anders Vespa P200E, min Vespa LX 50, Manges Vespa Touring och Östens Vespa ET4.

Det var enormt många som stannat på Gävle Bro – säkerligen på väg till stugor och annat. Affärerna gick garanterat bra för Dinners, trots ett imponerande lågt pris på fikat! Kaffet smakade alldeles utmärkt och det var trevliga diskussioner som nog kommer att leda till en ny "historisk"-sektion på Gävle Scooters hemsida framöver. Det finns en hel del berättelser och bildmaterial som vi kan publicera där och säkert skriva om i Scooteristen också. Bra kväll!

Lyssna på: Jerry Colonna "Coffee Stop" (Sing & Swing The Dixieland Way, 2012)

Inga kommentarer: