Vespamore, Vespablogg, Vespa, blogg, blog, Vespa LX, Vespa Sprint, Vespa Super Sport, Modern Vespa, scooter, scooterblogg, Mikael Micke Dunker, automatscooter, automatic scooter, automatvespa, automatic vespa, mods, Clarks, Gävle

onsdag 2 maj 2012

Rembyte

Nu har jag haft Vespan några år och tyckte det var dags för ett rembyte på min LX. Men ni trodde väl inte att jag skulle fixa det själv? Inte jag heller. Så jag körde hem till läromästare Löf och fick mig en lektion i servicens ädla konst!


Kicken används kanske inte så ofta på automatscootrar, men när Vespan är lite kall efter en kylig natt kommer den till användning ibland. Den har inte fjädrat tillbaka som den brukar så Magnus tog sig en titt på det också, när han ändå var igång. Det här var kanske inte ett svårt moment, men något tålamodskrävande och tog sina försök. Fjäderjäkel. Som hamnade rätt till slut.


Husmekaniker Magnus har koll på läget.


Den nya remmen på plats utan några som helst problem.


Vad gjorde jag själv då? Jo, jag friserade till det alldeles för stora luftfiltret som SIP skickat. Säkert mitt fel, men rätt blev det iallafall. Malossi-loggan lyckades jag t.o.m. behålla, som om det skulle spela nån roll, för vem ser det?!?

Tack för hjälpen Magnus. Det är tur jag har dig.

Lyssna på: Kim Weston "Helpless" (Single, 1966)

Inga kommentarer: